Hladni porcelan


Od svih interesovanja koje imam (a imam ih dosta ) , da se  mogu  svrstati u hobi ,postoji jedan koji nikada i u kome se nikada nisam oprobala – grnčarstvo .

Sama pomisao postupka  vajanja gline ,ruku koje je oblikuju ,točka koji se okreće  i mogućnosti šaranja budućeg proizvoda negde duboko u duši me  fascinira !

Nije nimalo isto ali je dobra alternativa ,,tog čarobnog mešenja rukama ,,.

Hladni porcelan!

Kada sam prvi put naišla na internetu na tako nešto ,verujte ,malo je vremena prošlo od tog trenutka do  prve ,,probe ,,.Šta sam htela napraviti ,ne znam ni sama,jedino znam ,da je iskustvo bilo fantastično ,da me je krenulo ,,od prve ,,a pravila sam ,pa za početak cvetiće ,šta bi drugo …bitno je bilo da se proba !

Recept za hladni porcelan na internetu možete naći u više varijanti.Ja ću Vam  preporučiti ovaj koji sam probala i koji je iz prve bio pun pogodak.

Potrebno je :

  • 3/4 šolje  lepka za drvo
  •  1 šolja gustina 
  •  1/2 šolja vode
  • 1 kašičica kreme za ruke ( npr. dečija krema ili nivea)
  • 1 kašičica glicerina
  • stara teflonska šerpica
  • drvena špatula

Sve sastojke izmešati na hladno  u neku staru ,najbolje teflonsku činiju(osim gustina ) i staviti   na šporet ,na  umerenoj vatri; mešati sve dok se ne sjedini.Kuvati par minuta i kada provri  dodati  gustin. Mešati dok masa ne počne da se odvaja od zidova posude . Skloniti sa vatre ,ostaviti par minuta da se prohladi ,potom na neku ,,staru podlogu ,, presipati i mesiti .Zbog topline smese ja taj postupak i dalje radim širom špatulom dok se dovoljno smesa ne prohladi da je mogu mesiti rukama.Smesa je bele boje  ali se može obojati : akrilnim bojama,bojama za kolače ,temperama …

Nakon modeliranja svi predmeti idu na prirodno sušenje i to traje otprilike dva dana … Isti prilikom sušenja gube na volumenu .

Evo kako sam svoju probnu realizaciju upotrebila …iskoristila sam je za malu ,sitnu ,dekoraciju !

Ima tu i  dekoracija malih kutijica za nakit ili poklone  koje su upravo kombinacija  i nezaobilaznih  heklanih cvetića …

…dekoracija kutijice za kreme …

…dekoracija kutijice za nakit …

I da li ste mislili da sam i ovaj posao radila sama ?!

Naravno ,moja princeza majstorica  je dok sam ja pravila cvetiće ,napravila srce koje smo odmah ,,preveli,, u nakit i častili g-djicu Medicu.Ali ,avaj! Gospodjica je imala suknju ,koju je iscepala ,te brzo , sašismo i suknju,jer kud bi medica  tako ,, u Svijet ,,!

Verujete vajanje ovakve smese koja ako je dobro uradjenja ima jako lepu homogenost i strukturu daje jako veliko zadovoljstvo i radjanje novih ideja !

Do nekih novih ideja …


18 comments on “Hladni porcelan

  1. Danijela kaže:

    Ko voli modelovanje i prirodne materijale, ovo je idealna stvar. Moraću da vidim šta imam od sastojaka i da dokupim šta treba, pa da napravim i ja smesu deci da se malo igraju.
    Nego mi nije jasno ovo u receptu…piše da se svi sastojci pomešaju na hladno, a u opisu da gustin dodaješ kada provri…malo mi samo taj postupak nije najjasniji 🙂

  2. melanzana kaže:

    Draga moja ovaj post mi je super.
    I ja se već duže vremena razmišljam isprobati u modeliranju.
    Mislila sam na DAS masu ili glinu a sad vidim da ima još materijala koji su podatni za modeliranje. Ovo mi zvuči jednostavno i prekrasno. Tvoji radovi mi izgledaju fenomenalno a sigurna sam da je za to najviše zaslužna princezica Keka, kojoj šaljem pozdrav.
    Ćao.

    • Hvala Melanzana ,drago nam je da ti se svidja .Osmeh na Kekinom licu otpozdavlja i govori isto .I mi smo probale svašta ,ovu tehniku ćemo tek razraditi ali jako podseća na fondan za torte a tu smo se dovoljno oprobale pa nam ovo dodje ,,slatko ,,.Masa je jako zahvalna za rad a i tvojim idejama nema kraja ,pa je uspeh siguran .

  3. GGood GGhost kaže:

    Odlično! Hladan porculan, jeee. Ovo moram isprobati pod obaveznp. Hvala ti što si to podijelila s nama. A tvoji cvjetići i ostali ukrasi izgledaju prekrasno

  4. Miki kaže:

    Ruže su prelepe,bravo majstorice.Dekoracija mi se mnogo svidja.

  5. iskrica kaže:

    ovo je fantastično! HVALAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

  6. Jelena kaže:

    Hvala na receptu 🙂 Ja sam već probala da pravim, malo mi je bilo lepljivo, možda sam preterala sa lepkom.
    Imam jedno pitanje: čime se šmirgla da bude glatko i da li se lakira na kraju nečim? Hvala unapred 🙂

    • dragicap kaže:

      Hvala Jelena na komentaru .Ako je smesa ok onda je to tako glatko da mislim da nema potreb za šmirglanjem .Moj rad nije lakiran ali bezbojni sigurno može doći u izbor .

  7. milica toncev kaže:

    ovaj recept mi se cini super jel tu masu moze u kalpe silikonskeposto sam slaba u oblikovanju ili da imam neku semu

  8. Branka kaže:

    Kako osusiti deblje predmete a de ne popucaju?

    • dragicap kaže:

      Draga Branka ,najpre izvinite što nisam ranije odgovorila .
      Takodje na vazduhu samo duže vremena;ne nikako na direktnoj toploti .Ako je smesa dovoljno ,,masna ,, onda neće biti problema,makar iz mog iskustva .

Ostavite odgovor

