Suknja od trikotaže – krojenje


Ako ste mislili da je kraj priči o suknji od trikotaže – n i j e ! Znam da ima puno onih koji bi se rado oprobali u ovom hobiju ,pa evo malo pomoći. Ujedno ,još jednom napominjem ,da navedenim želim da prezentujem  lično iskustvo i snalaženje u svetu šivenja ,da sam samouka i da ukoliko termini i objašnjenja nisu u skladu sa profesionalnim ,ne zamerite .Dobra volja će sve to popraviti ,nadam se.

Najpre ,setite se iz predhodnog posta; ja se ne pridržavam  ispitivanja materijala po elastičnosti nego imam neki svoj stil krojenja. Napominjem da za suknje ne biram previše tanke i previše elastične materijale .U skladu sa tim ,krojenje obavljam po originalnim merama struka i kuka ,uz dodatak za šavove ,za slučaj svake sigurnosti od 1 cm. Mada ,svakako oni moraju biti na trikotaži uži u odnosu na klasično šivenje tekstila i štofa .

OLYMPUS DIGITAL CAMERAZa sve što pišem prilažem sliku . Doduše, slika malo više liči na mašinski crtež ali mislim da će biti jasna i neće zainteresovane zbunjivati . A sve što nije jasno ,tu sam  🙂

Cretež suknje je modela iz tri panela.Bez obzira što je suknja trikotažna smatram da je lepše kada je sečen zadnji panel .Kod trikotaže može dodatno da spreči  deformisanje suknje u sedalnom delu .

Pa, idemo redom :

Preklopljeni i poravnati materijal najpre lenjirom poravnati crtanjem prave liniije koaj će biti  reper za dalje merenje .

Uzmete sebi mere ;obim struka ,obim kuka i dužinu suknje.

U zavisnosti od debljine lastiža odmerimo i ocrtamo (u dve širine ) mesto za lastiž.Tako smo dobili osnovnu liniju struka !

Od ove linije izmerimo dubinu suknje,tačnije rastojanje od struka do kuka tj.od  krojačke mere kojom merimo obim kukova .

Na toj tačci  odmerimo takodje 1/4 obim kukova .

Ukupnu dužinu suknje merimo ,po želji od linije koja je na slici označena oznakom 1/4 O.S.

Napomena : Ukoliko želite klasični porub onda je potrebno  obeležeiti u dve  širine poruba  porub suknje.  Ja porub radim na ovaj način jer ukoliko lenjirom spojite tačku sa kuka i tačku do linije poruba dobijćete  lepo oblikovanu suknju tzv.,,pencil skirt,,

Spajanje krive na kuku raditi što blaže jer na struku morate da imate sasvim dovoljno ali ne nikako previše materijala u naboru koji pravi lastiž da bi suknja bila uz telo ; time naprosto  činite suknju kao da je klasičnog šivenja ,sa pojasom ,a u stvari ,nije !

Ujedno ,u mom slučaju ,ja sve suknje krojim uže u dnu za par santimetara ,upravo iz navedenog razloga .Ukoliko se ,kao u ovom slučaju radi o trikotaži  ujedno su rešeni i svi problemi sa raskorakom a i pucanjem  porubnog šava .

Postupak šivenja :

Najpre sastaviti zadnje  panele .Najbolje fircanjem -sitnim bodom .

Zatim sastaviti zadnji i prednji panel.

Izvršiti probu .Ukoliko imate želju da suknja bude više uz telo ili elastičnost materijala to dozvoljava slobodno je stesnite ali još uvek u fazi fircanja.

Kada ste sigurni da ste na tačnim merama ,slobodno proštepajte .Izbegavajte previše paranje trikotažnog meterijala jer kojiko god da ste vešti i pažljivi može doći do cepanja trikotaže ,što nikako  nije dobro.

Na kraju ,obrada endlericom  veoma uskih šavova (oko 1 cm)  i preći na porub za lastiž. Lastiž  premeriti oko tela pre uvlačenja u pojas suknje kako bi prirodno nabiranje bilo jednako. Šivenje radim ravnim bodom 2,5 -3 .

I na kraju ,porub suknje . Talasasto u mom slučaju  ! Najednostavnije i meni jako simpatično. A iskreno ima i caku 😉

Od ostatka ,ukoliko ga bude napravila sam  pera .

U nakom od narednih postova ove male školice šivenja videćemo i to .

I na samom kraju ,kao i sve postove ,pišem iz duška što bi rekli ,pa tako i ovaj .Volela bih da čujem Vaša mišljenja i zapažanja ,ako sam nekome pomogla biće mi jako drago . Sa istom pažnjom čitaću Vaše komentare ,kao što to i uvek činim ,i onih koji su mnogo bolje švalje od mene i one kojima  sam ga namenila -početnicima ,hobistima .

I ne zaboravite zlatno pravilo …

TRI PUTA MERI -JEDAN PUT SECI !!!

6 comments on “Suknja od trikotaže – krojenje

  1. Miki kaže:

    Uvek je dobrodoslo sve u vezi krojenja i sivenja.Hvala puno za casove,mozda posle ovog posta bude i kod mene jedna pencil suknja.
    Pozdrav.

  2. Ljubinka kaže:

    Super si sve objasnila!!
    Veliki plus za skicu kroja,na najbolji način primenjena profesionalna deformacija.:)
    Pozdrav svima.:)

  3. Rada Sanjanka kaže:

    Dragice ti si ovo odlično objasnila, po meni baš profesionalno hvala ti na tome. Kod mene šivenje je baš amaterski. Prvo pogledam da li mogu nešto iskoristiti od starog izgleda, da nemam puno posla oko toga ako ne onda sve param, pa kad se zapetljam užas:) U svakom slučaju ti to majstorski radš, kako inače i radiš i ostale ručne radove. Veliki pozdrav.

    • dragicap kaže:

      Hvala Rado ako jesam ,trudila sam se ,u svemu tome sam samouka .Potpuno te razumem i ja volim to gde sa malo prepravke može se dobiti novi model .I tebi velikiiiii pozdrav !

Ostavite odgovor

