Pitali ste …


Kako osvežiti boju heklanim stoljnjacima radjenim od drap konca koji vremenom izbele ?

Istinina je da ,koliko god vodili računa pri pranju ,štirkanju i peglanju  heklanih stoljnjaka ili šustikli radjenih od drap konca oni izblede.

Lično ,ja sam svoje neke komade heklanih radova bojila u  raznorazne  intenzivne boje i to mi se činilo nekako simpatično . Mala zanimljiva promena  sa dobrim efektom.

Ovaj način  sam primenila nakon  upita  jedne  čitateljke,i tako se otisoh  u eksperimentalne vode . Za početak ,u plitke! 🙂

U litar vode stavila sam dve filter kesice čaja Earl Grey tea i ostavila da provri  jedno 3-5 minuta,potom sam izvadila kesice . Nakon toga sam mokre i dobro ocedjene šustikle ubacila u šerpu i lagano kuvala ,na nižoj temperaturi jedno 10-tak  minuta. Nakon toga sam šustikle  izvadila i isprala u hladnu vodu.Potom štirkanje ,peglanje …

No, evo početnih detalja…

Primenila sam jednostavnost i dobru volju i postigla željeno.Inače sećam se ,mada ne tako dobro,  priča ,moje sada pokojne bake ,koja je jako dobro vladala ručnim radovima a posebno ručnim farbanjem vune . Bilo je tu raznoraznih tehnika farbanja ,od čajeva ,kora drveta ,ljuski oraha pa sve do pravih farbi namenjenih za tu namenu.

potpuno zadovoljavajuće …eksperiment uspeo !

Intenzitet boje zavisi od količine čaja i vode ali i vremena trajanja bojanja,moglo se zaključiti.

Zahvaljujem se Snežani  na postavljenom pitanju.Po pitanju se kažu ljudi ,,svijetom hodi,, a ja proputovah kroz malu ,, handmade avanturu,,. Sasvim dovoljno ,rekla bih,bogatija ja jedno iskustvo !


6 comments on “Pitali ste …

  1. miki kaže:

    Lepo je i belo ,i u boji.Ja znam za ruski caj koji , takodje,ima postojanu drap boju .

  2. GGood GGhost kaže:

    Odlično si to odradila. Postoji u prirodi puno toga čim se sve može bojati. Trebamo samo iskoristiti. Sve pohvale na ideji i strpljivosti

  3. Nelia kaže:

    Os dois estão muito bonitos.O motivo de ananases faz sempre um trabalho muito alegre.
    Abraço
    Nélia

Ostavite odgovor

