Kapa … i heklana i štrikana


Interesantna i moderna …njeno veličanstvo KAPA!


Kapa je radjena od šatirane vunice koja kapi daje dodatnu draž.Jer,neke su kape heklane ,neke štrikane a ova kapa je …
i heklana i štrikana !

Početi haklanjem četvrtastog uzorka .Sve uzorke raditi na isti način ,vršeći njihovo spajanje u nizu .Broj uzoraka zavisi od više faktora.Najpre od veličine kape , broja heklanih redova na uzorku (može se raditi i sa manje redova) , debljine vunice i kvaliteta ručnog rada ; u smislu, da li je rad labaviji odnosno ,, mekši,, ili zategnutiji ,odnosno,,,tvrdji,,.U svakom slučaju ,slediti osnovnu meru pri izradi kape a to je mera obima glave .
Motiv heklanog uzorka dat je na slici.


Pored mere obima glave potrebna je i mera dubina kape.Način uzimanja mera prikazan je na slici.

Nakon poslednjeg spajanja sa kojim se i zatvara krug heklanih motiva ,odpočeti štrikanje.Iz oboda heklanog dela vaditi ravnomerno petlje i nastaviti ravno štrikanje pravih petlji ,sve do kote koja odredjuje dubinu kape.

Na poslednjem redu ravnog dela izvršiti podelu petlji na jednake delove ;broj delova odredite sami.Uz pomoć končiča druge boje ,obeležite podeoke ,tako što će te parče vunice druge boje provući kroz petlju iz predhodnog reda. Nastavite štrikanje ravnim bodom smanjujući broj petlji,tako što u mestu podela uvek radite dve petlje zajedno.
Kada redukujete broj petlji i postignete odgovarajuću dubinu kape ,uz pomoć igle za vunicu i vunice nanizati sve preostale petlje i sakupite ih čvrsto.Fiksirati poslednji red. Ukoliko u mestu sakupljanja ostane mala rupica ,neka Vas ne brine .Mali heklani cvet će sve rešiti.

Obod kape
I red
Donju ivicu kape ,opheklati ravnomerno bodom lančića u nizu ,spajajuči lančić za kapu niskom petljom i sve tako u krug. Broj lančića takodje zavisi od debljine vunice i kreće se odprilike od 7-9 lančića.
II red
Na svakom lančiću raditi 4-5 boda niskih stubića,jednu memicu (3 boda lančića bodom niskog stubića zatvoriti u prvu petlju istog,u mestu ) 4-5 boda niskih stubića.Nastaviti sa radom u celoj dužini reda.

Cvet
Cvet heklati prema sledećoj šemi nakon čega uz pomoć igle i konca isti prišiti na vrh kape.

4 comments on “Kapa … i heklana i štrikana

  1. taki kaže:

    nemam reci ovo je savrsenstvo,prelepooo

  2. […] The busiest day of the year was December 14th with 328 views. The most popular post that day was Kapa … i heklana i štrikana. […]

  3. Dajana kaže:

    Bas krasno od tebe da podijelis sa nama nacin rada. Imas veli pozdrav od mene. Hvala! Dajana🙂

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s