HEKLANE KAPE – šema i objašnjenje


Vreme je za heklane kape!

Kao što sam već kazala ,sledi šema i objašnjenje kako se heklaju kape u manufakturnoj proizvodnji … MADE BY ME…

POČETAK KAPE

Najpre se radi teme kape ,početi iz sredine, kružno,bodom- stubić sa jednim navijutkom i istim ,ali reljefnim , tzv.,,vučenim stubićem,, .Da ne bude zabune ,tako ga ja zovem, jer  ne poznajem stručnu terminologiju, .Površina temenog  i kružnog dela  radi se  u zavisnosti od potrebe za veličinom kape   i  kreće se od 7-9 redova.

I red

Raditi lančić od 6 očica i isti zatvoriti u krug.

II red

Lančić od dve-tri očice a potom još 11 stubića sa jednim navijutkom, zatvoriti  krug.

III red i dalje …

Pratiti šemu,što znači iz svakog stubića raditi stubić sa jednim navijutkom +,,vučeni,, stubić,pri čemu ,primećujete da se  broj stubića duplirao ;zatvoriti krug .Svaki naredni red odpočeti sa lančićem od dve -tri očice uz  ponavljanje  postupka ,po redovima,sledeći šemu.

Objašnjenje ,,vučene petlje ,, videti na slici .


OBOD KAPE

Nastaviti na isti način ,sa jednom osnovnom razlikom – u delu vučene petlje  raditi samo ,,vučenu ,, kao stubić a ne i običan stubić sa navijutkom .Na ovaj način kapa se fiksira ,odnosno  ,,ne širi se ,, i time kapa dobija na dubini. Dubinu kape raditi prema potrebi u zavisnosti od veličine kape  .

Kada odredite dubinu  zavrišite kapu sa par reda stubićima sa jednim navijutkom ,bez rada ,,vučene ,,petlje  ili pak  sa par reda niskim petljama bez navijutka ,tzv.,, mrtva petlja,,.

Veštije pletilje ,mogu  zadnji red raditi i kao  ukrasni ;heklanjem bobica ili tzv. ,,pačiji bod,,.

Mogućnosti su različite i evo primera :

Varijanta 1

Raditi kapu kao u objašnjenju

Varijanta 2

Raditi kapu prema šemi pri čemu dodavanje na obeleženim mestima raditi kao obična dva stubića sa jednim navijutkom u istom mestu a ne kao što je navedeno predhodnim objašnjenjem.

Varijanta 3

Ova varijanta daje mogućnost da kapa postane šeširić.Kada isheklate potrebnu dubinu kape nastavite još par redova na isti način sa postupkom dodavanja petlji ,odnosno stubića ( vidi opis početka kape).Na ovaj način kapa se ,,širi ,, i dobija potreban obod.

Kada ste sve završili ,pustite mašti na volju i ukrasite kapu heklanim cvetom ,heklanom mašnom ,perlama ,biserima ,trakicama …

Sve kape su radjene od punije sintetičke vunice ,heklica broj  3,5. Pri heklanju imajte na umu osnovno,debljina vunice.Vodite računa i o radu ,nemojte raditi ,,tvrdo,, ,ne zatežite previše nit vunice ali takodje  ni ,,meko,, jer će heklanje pokazati dosta ,,rupa ,, ,što nije dobro ,posebno ne za kapu.Iz ovog razloga u tekstu piše 2-3 petlje,što upravo zavisi od načina rada ,s toga ne morate slepo slediti šemu.Heklanjem se stvara osećaj koji dozvoljava male korekcije.

Eto ,to bi bilo to .Ukoliko ima pitanja ,slobodno se javite ! Takodje ,volela bih ,da svima kojima sam pomogla i koji su putem ovog bloga isheklali svoje kape da mi pošalju slike – biće to revija Vaših heklanih šeširića .Biće mi zadovoljstvo!

Heklajte ,uživajte,pišite !

Srdačno ,

…MADE BY ME  …

About these ads

15 comments on “HEKLANE KAPE – šema i objašnjenje

  1. lenka kaže:

    Predivno objašnjeno :), sigurna sam da će kapice urađene prema ovoj
    šemi biti preslatke .

  2. miki kaže:

    Izgleda jednostavno,moracu da probam.Hvala. :)

  3. SVE ŠEME SU VAM SUPER,JA SAM TEK POČELA DA HEKLAM I ODUŠEVLJENA SAM SA HEKLANIM KAPAMA I ŠEŠIRIĆI.MA,VOLIM DA ŠTRIKAM I DA KORISTIM VUNU ZA HEKLANJE,ZA SADA HEKLAM SAMO MOJOJ UNUCI ANI.vAŠI SAVETI MI UVEK POMOGNU BILO ŠTA DA RADIM HVALA VAM

  4. Klaudija kaže:

    Ovo ću morati da aprobam, nikad još nisam heklala kape, sad sam počela šal pa kad završim baš ću da probam prema tvom objašnjenju jer si super objasnila..
    I da moj blog-moje heklanje je hakiran pod imenom klaudiya.. stoga evo me opet sa novim imenom bloga i drugim mailom :)
    Slijedim te opet jer imaš super radove :)
    pozz
    klaudija-dija

  5. Snezana kaže:

    Da li mozete da mi kazete sta znaci reljefni, a sta vuceni stubic? I sta je u onim prazninama izmedju stubica na semi. Heklam prvu kapu pa mi treba pomoc. Hvala Vam.

  6. sadina kaže:

    Ja bi volela da mi objasnite kako se hekla helo kitti kapa , unapred zahvalana

  7. Sladjan kaže:

    Zanima me da li postoji razmak izmedju stubica,tek pocinjem da ucim heklanje kapa!!!!!

  8. Sladjan kaže:

    Hvala na odgovoru!!!!1

  9. dragica kaže:

    hvala za semu, evo isheklala gornji deo <3

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s